Dunlop 195/45R16 84V Winter Sport 5, DUNLOP, kitkarengas henkilöautot, MFS, XL, 3PMSF, M+S,
Tyyppi
Urheilullinen, Uusi
Leveys
195
Korkeus
45
Halkaisija
R16
Ajoneuvotyyppi
Henkilöauto, Maasturi
M+s
M+S
Vuodenaika
Kitkarengas
vannealueen ripa
Vannealueen ripa
XL
Lisääntynyt kantavuus
Melu luokka
2(72db)
Dunlop winter sport 5
Erinomainen sivuttaispito liukkailla pinnoilla
Parannettu suorituskyky lumipeitteisillä teillä
Suojaa vesiliirtoa vastaan
Polttoainetaloudellisuus
Erinomainen sivuttaispito liukkailla pinnoilla.
Innovatiiviset kulmikkaat pitkittäisurat ovat tavallista pidempiä, minkä ansiosta ne avautuvat ja tarttuvat pintoihin tavallista paremmin. tämä parantaa sivuittaispitoa liukkailla talviteillä.
Innovatiiviset kulmikkaat pitkittäisurat ovat tavallista pidempiä, minkä ansiosta ne avautuvat ja tarttuvat pintoihin tavallista paremmin. tämä parantaa sivuittaispitoa liukkailla talviteillä.
Parannettu suorituskyky lumipeitteisillä teillä.
Koska Winter Sport 5-renkaan kulutuspinnalla on tavallista enemmän kuviopaloja, siinä on enemmän tien pintaan koskettavia pitosärmiä, joiden ansiosta pito ja suoritus ovat ensiluokkaisia lumella.Suojaa vesiliirtoa vastaan.
Normaalia syvempien uriensa ansiosta Winter Sport 5-rengas voi poistaa pinnaltaan enemmän vettä ja loskaa, jolloin vesiliirtoon joutumisen riski pienenee ja ajoneuvon hallinta paranee märillä teillä.
Normaalia syvempien uriensa ansiosta Winter Sport 5-rengas voi poistaa pinnaltaan enemmän vettä ja loskaa, jolloin vesiliirtoon joutumisen riski pienenee ja ajoneuvon hallinta paranee märillä teillä.
Polttoainetaloudellisuus.
Winter Sport 5-renkaan ainutlaatuinen muotoilu takaa, että ajoneuvon paino jakautuu koko renkaalle, jolloin vierintävastus on pienempi ja polttoainetaloudellisuus paranee.Dunlop
Dunlop Tiresin omistavat Goodyear, Continental ja Sumitomo. Dunlopin perusti John Boyd Dunlop Irlannissa.
Aloitti toimintansa vuonna 1890.
Maailman viidenneksi suurin rengasvalmistaja.
Vuonna 1888 John Boyd, Dunlopin poika kamppaili kolmipyöränsä kanssa. Hän ajoi sitä, koska lääkäri oli määrännyt pyöräilyn auttavan hänen flunssaansa. Tehdäkseen pyöräilystä mukavampaa Boyd laittoi pyöräänsä nestemäisellä kumilla täytetyt kangasrenkaat. Tämähän ilmeni loistavaksi ideaksi ja hän päättikin patentoida sen.
Vuotta myöhemmin (1889) Dunlop renkaat ovat kisakäytössä, kun Willie Hume käyttää Boydin ideaa polkupyörässään ja voittaa kasan kilpailuja. Tästä alkoi Dunlopin menestyksekäs tarina.
Vuonna 1902 Dunlop voittaa ankaran Paris-Wien kilpailun.
Kaksikymmentä vuotta tästä eteenpäin (1922) Dunlop kehittää ensimmäisen terästankoisen ja kangaskoteloidun renkaan, jolla on kolminkertainen elinikä muihin renkaisiin verrattuna.