Dunlop henkilöauton kesärengas 275/40R19 SP SPORT MAXX RT 101Y MFS UHP
SPORT MAXX RT
Moottoriurheilutasoinen pito ja pysähtyvyys tarjoaa dynaamisen ajokokemuksen
- Poikkeuksellisen hyvä pito märillä ja kuivilla pinnoilla
- Tehokas kaarreohjattavuus
- Lyhyempi jarrutusmatka moottoritienopeuksilla
- Polttoainetta säästävä rakenne
ERINOMAINEN PITO
Sport Maxx RT:n pito on sekä kuivalla että märällä kelillä ylivoimainen adaptiivisen seostekniikan ansiosta. Moottoriurheilua varten kehitetyt polymeerit mukautuvat tien pinnan muotoihin ja maksimoivat siten kosketuksen tien pintaan ja parantavat pitoa.
TEHOKAS KAARREOHJATTAVUUS
Nauti vakaasta käsiteltävyydestä suurilla nopeuksilla. Siirtyminen suoralta kaarteeseen sujuu joustavasti. Ulkoreunan massiiviset olkapalat lisäävät ajoneuvon vakautta ja käsiteltävyyttä kaarreajossa.
LYHYEMPI JARRUTUSMATKA MOOTTORITIENOPEUKSILLA
Dunlopin innovatiiviset Short Braking -palat lyhentävät jarrutusmatkaa suurilla nopeuksilla. Suurilla tehoilla ajamiseen suunnitellut erittäin jäykät palat lisäävät kosketusta tien pintaan jarrutuksen aikana.
POLTTOAINETTA SÄÄSTÄVÄ RAKENNE
Sport Maxx RT -renkaassa on vierintäkitkaa vähentävä kevytrakenne, mikä vähentää polttoaineen kulutusta ja hiilidioksidi päästöjä.
ERITYINEN PALLEOSAJÄRJESTELMÄ
Vahvistaa renkaan ja vanteen välistä yhteyttä antaen entistä täsmällisemmän ajokokemuksen. Aivan kuin käden ja ratin välinen yhteys, erityinen palleosajärjestelmä parantaa ajon hallintaa ja välittää tietuntuman poikkeuksellisen hyvin..Edut Parempi tietuntuma, vakaus ja tarkkuus.
SAUMATON VYÖ (JLB)
Hybridipäällysteknologia, joka vähentää muodonmuutoksia suurilla ajonopeuksilla.Edut Huippuluokan vakaus suurilla ajonopeuksilla, tasainen kuluminen.
MAXIMUM FLANGE SHIELD (MFS)
Vanteen reunan suojajärjestelmä. Renkaan ympärillä pyörän laipan yläpuolella on MFS-järjestelmän kumiprofiili, joka luo suojaavan puskurivyöhykkeen.Edut Suojaa kalliita kevytmetallivanteita hiertymiltä.
EPÄSYMMETRINEN KULUTUSPINTAKUVIO
Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio parantaa ajettavuutta ja vesiliirron vastustusta. Yhtenäinen keskiripa parantaa vakautta ja ohjaustarkkuutta. Epäsymmetrinen urarakenne tehostaa pitoa märillä ja kuivilla pinnoilla.Edut Parempi suorituskyky sekä suorilla että kaarteissa, pienempi vesiliirron riski.
MATALAMPI KULUTUSPINTAKUVIO
Entistä litteämmän kulutuspintaprofiilin ansiosta Dunlopin uuden sukupolven renkaiden kosketuspinta on renkaan koosta ja tyypistä riippuen 4–8 % tavallista suurempi. Entistä suurempi kosketuspinta parantaa vakautta ja tietuntumaa, mikä takaa nopean ja tarkan käsiteltävyyden.Edut Parempi ajovakaus ja ohjaustarkkuus, vähemmän hampaille kulumista, erinomainen vakaus ja tarkkuus kaarteissa, ensiluokkainen pito kuivalla tiellä.
MULTI RADIUS TREAD (MRT) (MONIALUEINEN KULUTUSPINTA)
MRT-muotoilu jakaa kulutuspintakuvion kymmeneen alueeseen ja on siksi tavallista tarkempi. Paine jakautuu maakosketuspinnalle erittäin tehokkaasti. Tuloksena on entistä tasaisempi linja kaarreajossa, mikä tuottaa täsmällisemmän ja asteittaisen ohjausvasteen.Edut Merkittävästi parempi kosketuspinnan hallinta kaikissa ajo-olosuhteissa, ajettavuudessa hyvä vaste sekä märällä että kuivalla, parempi hallittavuus kaarreajossa.
SILICA-PLUS-SEOS
Moottoriurheilussa käytetty pintakuvion seostekniikka, jolla on erinomaiset pito-ominaisuudet, erityisesti märällä tiellä ja alhaisissa lämpötiloissa.Edut Erinomainen jarrutus- ja kiihdytyskyky; erinomainen pito märissä ja kylmissä olosuhteissa; vähäinen kuluminen.
KAKSOISSILIKASEOS
Seos parantaa kiihtyvyyttä ja vähentää kulumista.Edut Erinomainen jarrutus- ja kiihdytyskyky; erinomainen käsiteltävyys kesäisillä ja syksyisillä teillä; hyvä pito; kulutuskestävyys.
POWER BRAKING -JARRUPALAT
Poikkeuksellisen jäykät jarrupalat, jotka säilyttävät jäykkyytensä jarrutuksessa. Suuremman jäykkyyden ansiosta renkaan tiekosketus on ihanteellinen jarrutettaessa suurista nopeuksista.EdutLyhyempi jarrutusmatka, erityisesti suurilla nopeuksilla
MUKAUTUVA SEOS
Moottoriurheilusta tuttuja polymeerejä hyödyntävä seosteknologia, joka mukautuu tienpinnan rakenteeseen. Renkaan tiekosketus kasvaa mikrotasolla, mikä parantaa tiekosketusta kokonaisuudessaan.Edut Huippuluokan pito ja jarrutusteho
Dunlop
Dunlop Tiresin omistavat Goodyear, Continental ja Sumitomo. Dunlopin perusti John Boyd Dunlop Irlannissa.
Aloitti toimintansa vuonna 1890.
Maailman viidenneksi suurin rengasvalmistaja.
Vuonna 1888 John Boyd, Dunlopin poika kamppaili kolmipyöränsä kanssa. Hän ajoi sitä, koska lääkäri oli määrännyt pyöräilyn auttavan hänen flunssaansa. Tehdäkseen pyöräilystä mukavampaa Boyd laittoi pyöräänsä nestemäisellä kumilla täytetyt kangasrenkaat. Tämähän ilmeni loistavaksi ideaksi ja hän päättikin patentoida sen.
Vuotta myöhemmin (1889) Dunlop renkaat ovat kisakäytössä, kun Willie Hume käyttää Boydin ideaa polkupyörässään ja voittaa kasan kilpailuja. Tästä alkoi Dunlopin menestyksekäs tarina.
Vuonna 1902 Dunlop voittaa ankaran Paris-Wien kilpailun.
Kaksikymmentä vuotta tästä eteenpäin (1922) Dunlop kehittää ensimmäisen terästankoisen ja kangaskoteloidun renkaan, jolla on kolminkertainen elinikä muihin renkaisiin verrattuna.