Dunlop henkilöauton kesärengas 225/45R18 Sport Maxx RT2 95Y XL MFS UHP
Tyyppi
Urheilullinen, Uusi
Leveys
225
Korkeus
45
Halkaisija
R18
Ajoneuvotyyppi
Henkilöauto, Maasturi
Vuodenaika
Kesä
vannealueen ripa
Vannealueen ripa
XL
Lisääntynyt kantavuus
UHP
Erittäin korkean suorituskyvyn rengas urheiluautoihin
Märkäpito
A
Vierintävastus
C
Melu luokka
1(67db)
pito: A
melutaso: 67
meluluokka: 1
4. sija Tekniikan Maailman 2018a kesärengastestissä.
Dunlop Sport Maxx RT 2. Ultra-High Performance (UHP) kesärengas.
Mestari pidon ja ohjaustarkkuuden suhteen.
Parempi pito kaarteissa märällä ja kuivalla tiellä.
Parempi kontakti tien pintaan ja ohjaustarkkuus.
Lyhyempi jarrutusmatka, erityisesti suurilla nopeuksilla.
Vanteen reunan suojajärjestelmä.
Parempi kontakti tien pintaan ja ohjaustarkkuus.
Pienempi halkaisija ja pinnoite tuovat renkaan lähemmäs tietä ja tehostavat ohjaustarkkuutta.
Parempi pito kaarteissa märällä ja kuivalla tiellä.
Kumin ja tienpinnan parempi tuntuma vahvistaa ja jäykistää sekä takaa paremman pidon kaarreajossa, erityisesti suurilla nopeuksilla.
Saumaton vyö (JLB)
Hybridipäällysteknologia, joka vähentää muodonmuutoksia suurilla ajonopeuksilla. Edut: huippuluokan vakaus suurilla ajonopeuksilla; tasainen kuluminen.
MAXIMUM FLANGE SHIELD (MFS)
Vanteen reunan suojajärjestelmä. Renkaan ympärillä pyörän laipan yläpuolella on MFS-järjestelmän kumiprofiili. Se luo suojaavan puskurivyöhykkeen. Edut: suojaa kalliita kevytmetallivanteita hiertymiltä.
Epäsymmetrinen pintakuvio.
Epäsymmetrinen kulutuspintakuvio parantaa ajettavuutta ja vesiliirron vastustusta. Yhtenäinen keskiripa parantaa vakautta ja ohjaustarkkuutta. Epäsymmetrinen urarakenne parantaa pitoa märällä ja kuivalla pinnalla. Edut: parannettu suorituskyky suorilla tieosilla ja kääntämällä; suurennettu kestävyys vesiliirron muodostumiseen.
Matalampi kulutuspintakuvio.
Entistä litteämmän kulutuspintaprofiilin ansiosta Dunlopin uuden sukupolven renkaiden kosketuspinta on renkaan koosta ja tyypistä riippuen 4–8 % tavallista suurempi. Entistä suurempi kosketuspinta parantaa vakautta ja tietuntumaa, joka takaa nopean ja tarkan käsiteltävyyden. Edut: parempi ajovakaus ja ohjaustarkkuus; vähentynyt reunojen kuluminen; erinomainen vakaus ja tarkkuus kaarteissa; ensiluokkainen pito kuivalla tiellä.
Monialueinen kulutuspinta (MULTI RADIUS TREAD, MRT)
MRT-muotoilu jakaa kulutuspintakuvion kymmeneen alueeseen ja on siksi tavallista tarkempi. Paine jakautuu maakosketuspinnalle erittäin tehokkaasti. Tuloksena on entistä tasaisempi linja kaarreajossa, mikä tuottaa täsmällisemmän ja asteittaisen ohjausvasteen. Edut: merkittävästi parempi kosketuspinnan hallinta kaikissa ajo-olosuhteissa, ajettavuudessa hyvä vaste sekä märällä että kuivalla, parempi hallittavuus kaarreajossa.
POWER BRAKING -jarrupalat
Erittäin jäykät kuviopalat, jotka säilyttävät jäykkyytensä jarrutuksessa. Suuremman jäykkyyden ansiosta renkaan tiekosketus on ihanteellinen jarrutettaessa suurista nopeuksista. Edut: lyhyempi jarrutusmatka, erityisesti suurilla nopeuksilla.
Kaksoissilikaseos.
Tämä renkaan seos parantaa kiihtyvyysvoimaa ja vähentää kulumista. Edut: erinomainen jarrutus- ja kiihdytyskyky; erinomainen käsiteltävyys kesäisillä ja syksyisillä teillä; hyvä pito; kulutuskestävyys.
Dunlop
Dunlop Tiresin omistavat Goodyear, Continental ja Sumitomo. Dunlopin perusti John Boyd Dunlop Irlannissa.
Aloitti toimintansa vuonna 1890.
Maailman viidenneksi suurin rengasvalmistaja.
Vuonna 1888 John Boyd, Dunlopin poika kamppaili kolmipyöränsä kanssa. Hän ajoi sitä, koska lääkäri oli määrännyt pyöräilyn auttavan hänen flunssaansa. Tehdäkseen pyöräilystä mukavampaa Boyd laittoi pyöräänsä nestemäisellä kumilla täytetyt kangasrenkaat. Tämähän ilmeni loistavaksi ideaksi ja hän päättikin patentoida sen.
Vuotta myöhemmin (1889) Dunlop renkaat ovat kisakäytössä, kun Willie Hume käyttää Boydin ideaa polkupyörässään ja voittaa kasan kilpailuja. Tästä alkoi Dunlopin menestyksekäs tarina.
Vuonna 1902 Dunlop voittaa ankaran Paris-Wien kilpailun.
Kaksikymmentä vuotta tästä eteenpäin (1922) Dunlop kehittää ensimmäisen terästankoisen ja kangaskoteloidun renkaan, jolla on kolminkertainen elinikä muihin renkaisiin verrattuna.
Lisäksi suosittelemme
kartio 60° kierteen nousu (mm):1.50 kartion tyyppi:kartio 60° kierteen halkaisija M(mm): M12 vääntötyökalun koko (mm): 17 kierteen pituus (mm): 30
3,10€
id:674792
kpl
moje auto virage autonrenkaiden korjaussarja (tiiviste + kompressori 12v) 2,5 bar 35 psi täydellinen sarja - tiiviste ja kompressori. nopea pumppausai
58,90€
id:628302
kpl
henkilöauto renkaan sisärengas
9,30€
9,30€
id:448879
kpl
Ø16mm, Cr-V, max. pituus 53cm
10,20€
14,70€
id:210985
kpl